27.7.09

DUVAR AFİŞLERİNDE GEÇMİŞE YOLCULUK

Bu afişleri gördüğümde okadar mutlu oldumki ,sizlerle paylaşmadan edemedim. Çoğunu çocukluk yıllarımdan hatırlıyorum .Örneğin gazetelerde reklamını gördüğümüz ilk Türk yapımı Anadol arabayı ,mahallemizde karşı komşunun oğlu almıştı.Anadol,u ilk kez ozaman görmüştüm. hatta bu araba yapımı fiyasko oldu,Anadollar yürümüyor dediler( tabi biz bu olayın iç yüzünü ozaman bilmiyorduk)..,ahmet abi her sabah o arabaya bindiğinde merak ederdim acaba araba bugün çalışır mı? ..diye. Düşünün çocuk aklımızla bile ne kadar etkilenmişiz çıkan haberlerden.. Yine.... babamın ilk aldığı arabayı hatırlıyorum ,yeşil renkli bir Murat124...Beş kişilik nüfusunu 2--3 yıl boyunca jawa motorda taşıyan babacım ,bir gün aniden bu arabayla geldi,o gün evde bayram vardı sanki,bizi saatlerce arabayla dolaştırmıştı ogünü hiç unutmamışım....











KENDİNİZİ ZİNDE HİSSETMİYORSANIZ ...SANA .. YİYİN.AĞIZA TAT,VÜCUDA SIHHAT....Allahım biz neylerle büyütülmüşüz.

OPON ..Bizim evimizden hiç eksik olmazdı


KOMİLİ ÇAMAŞIR TOZ SABUNLARI


BANKA REKLAMLARINDA NERDEN... NEREYE......


MİNTAXLA CANIM MİNTAXLA




























TELEFUNKEN RADYOLARI--1936


YILDIRIM TRAŞ BIÇAĞI--1936



İZMİR SİGARA --1938


COCACOLA,NIN İLK REKLAM AFİŞİ

1 yorum:

  1. ne kadar güzel bir post, beni çocukluğuma götürdü:) ellerine sağlık

    YanıtlaSil